woensdag 6 februari 2013

Een zonnige dag

Dag iedereen 

Vandaag was het voor de eerste keer sinds mijn aankomst een dag zonder regenbuien. Het was een super zonnige dag, maar wel zwoel. Ik ben wat verbrand door de hevige zon.

Mijn ochtend begon vroeg. Om zeven uur vertrok ik met de fiets naar de dienst voor vreemdelingenzaken. Rond acht uur kwam ik daar aan. Eerst plakzegels halen en vervolgens aanschuiven voor mijn verlenging van aanvraag tot kort verblijf. Rond half elf bekwam ik mijn eerste stempel tot verlenging. Daarna moest ik wachten voor het invullen van een vragenlijst voor mijn kort verblijf. Een anderhalf uur later riepen ze uit dat we konden beschikken aangezien ze hun aantal bezoekers voor die dag hadden bereikt. Volgende week hebben we een afspraak voor een nieuwe poging voor onze aanvraag. Ik ben benieuwd ...

In de namiddag hebben we het Instituut voor de opleiding van leraren bezocht. Dit was echt wijs. In Suriname is er maar één hogeschool die de lerarenopleiding aanbiedt, namelijk het IOL. De opleiding bestaat uit negentien vakken. In totaal volgen er tweeduizend studenten de lerarenopleiding. Er zijn vijfenzestig docenten die fulltime werken en tweehonderd die parttime werken. Door het bezoek aan het instituut kregen we een mooi overzicht op de organisatie van de opleiding. We werden vriendelijk onthaald en rondgeleid. Een leerrijk en leuk bezoek!

Ik ga dan slapen want morgenochtend moet ik alweer paraat zijn om te observeren in een school voor leerlingen van het lager beroeps gericht onderwijs. Ik kijk er al naar uit ...

Slaapwel x 

Liefs 
Charlene 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten